Тэкст у тэму ад «Макулатуры». Віктар Іванавіч, раманцік з крывой трапінкi

Культ • Пістончык
Паколькі трэндам мінулага тыдня можна назваць пакіданне спецыялістамі прыстойнай гарадской працы, друкуем апавяданне пісьменніка, які піша пад псеўданімам Пістончык, пра сумные шчасце калхознага дауншыфцера Віктара Іванавіча.

пакіданне спецыялістамі прыстойнай гарадской працы, друкуем апавяданне пісьменніка, які піша пад псеўданімам Пістончык, пра сумные шчасце калхознага дауншыфцера Віктара Іванавіча.

Сяргей Прылуцкі (Пістончык)

Паэт, празаік, перакладчык. Нарадзіўся ў 1980 годзе ў Берасьці. Аўтар кнігі вершаў «Дзевяностыя forever» (2008), кнігі дэгенэратыўнае прозы «Йопыты дзьвух маладых нелюдзяў» (пад псеўданімам Сірошка Пістончык у суаўтарстве з Уласікам Смаркачом, 2009). Перакладае з украінскай, польскай і ангельскай моваў. Вядзе ЖЖ «Прымат-дняўнік». ў 2014-м выйшла кніга вершаў «Герой эпохі стабільнасьці» і кніга Пістончыка «Дэгенератыўны слоўнік».

І. Соплі на штанах

Віктар Іванавіч жыў у горадзе. У яво было дзьве рукі. А вот сяброў не была. Паэтаму абнімаць іму было некава. І смысла ў эціх руках не была ні на санціметр. Нахера, спрашываецца, рукі? Па плячы не пахлопаеш, у нос падружэскі ня даш. Канешне, намяць гармошку можна любому прахожаму. Але Віктар Іванавіч шчытаў эта за дурны тон — порціць сваімі рукамі чужы арганізм. Для гэтага ж ёсьць міліцыя і пішчэвая прамышленасьць. Акрамя рук, ні пользы, ні радасьці не прынасілі Віктару Іванавічу і вухі. Што за прыхаць прыроды?! — думаў ён. — Ладна бабам там, ачкарыкам, гамасекам. А ята, ята! Нармальны мужык — і с эцімі підарскімі бездзялушкамі! Ізза этава ён заўжды хадзіў у шапцы. Праўда, спачатку хацеў нахер іх адрэзаць. Але самому рэзаць нязручна. Папрасіць некава. Ды і начальства не зразумее.

Ішчо былі ў Віктара Іванавіча дзьве нагі. Але ногі — эта такое… Імі хаця бы хадзіць можна.

Віктар Іванавіч жыў адзін. Бяз жэншчыны. Без коцікаў, сабачак, ёжыкаў, хамячкоў і рыбак. Патаму явоны палавы орган таксама нёс сваю трудавую вахту ўхаластую.

Работаў Віктар Іванавіч прарабам. На стройке. А там самі знаеце — народ непрасты. Соплі аб штаны выцірай, а плакаць ня смей. Або, як кажуць варшчыкі бітума, — «не пазорся сьлязамі, калі груць з валасамі». А Віктар Іванавіч любіў грусьціць. Нават у сральні. І па-бальшому калі, і калі памаленькаму. Але не панімалі рабочыя ўсяленскай макраты у яво вачах. Вець грусьць — эта када харашо ад таво, што хуё*а. А варшчыкам бітума харашо бывала толька ад воткі. А када харашо ад воткі, то ніхэра эта ні грусьць. А абычная, маць іё, бытавая таска. Такой таскі вам любы наштампаваць можа.

І вот аднажды заібала Віктара Іванавіча ўсё. Этат горад з фанарамі. Эта публіка ў кружаўных польтах. Наканец, эта сука Анжэла Данілаўна із бугалцерыі, каторую пяць месяцаў вадзіў па пяльменных і румачных, у кукальны цеатр і дажэ на канцэрт у дом афіцэраў, а та ўсяму трэсту растрындзела сваімі бяздарнымі губамі пра явонае паэцічэскае нутро. Карочэ, поняў ён, што міла яму прырода. А ў гарадах хай жывуць усякія абізяны і алкаголікі. Бо ў каменных джунглях толькі два выхады і ёсьць. Стаць этай самай тупой абізянай або збухацца ў гаўно. Прадаў ён кварціру, сеў і паехаў у сельскія ебяні. Пузаты райцэнтраўскі аўтобус, слоўна ігрывы слонік, мчаўся ўдоль пшанічных палей. У душы Віктара Іванавіча цьвіла чаромуха. А пад ім прыятна рыпела. І цяжка было сказаць, што іменна рыпела. Пухлае дзерманцінавае сідзеньне, недавольнае ачэрэдной жопай. Ілі эта сама жопа Віктара Іванавіча памальчышэскі выплёсківала свой анатамічэскій васторг. Вець, як пісаў класік, — «прастор ня толька пціцы любяць».

ІІ. 12 вілак

Прыехаў Віктар Іванавіч. Устроіўся ў калхозе калхозьнікам. Бо на тое ён і калхоз, каб там калхозьнікі работалі. Эта тока ў горадзе: у сталовай — электрыкі, у дурдоме — санцехнікі, у школе — псіхі. Ніякай красаты і гармоніі. Удзень іх вазілі на пладатворныя палі палоць буракі. А ўвечары Віктар Іванавіч чысьціў сьвінарнікі і закрываў іх да раніцы на замок. Какта затрымаўся ён да глубокава пазна. Бо работы было не па шчыкалатку, как абычна. А па самы локаць. І вось арудуе ён віламі. Сьвінкі ў вальерах сапяць пятачкамі. Матылькі б’юцца аб шкло і падаюць у неакуратныя шакаладныя купы, накладзеныя пад сьценамі сьвінафермы п’янымі трактарыстамі. Банды вожыкаў рыхтуюць мышам генацыд. Кажаны праветрываюць дупы ў небясах. І тут, карочэ — хопа! У адным з вальераў рэзкі хлапок. Быццам мачавы пузыр лопнуў. Віктар Іванавіч падарваўся туды. Глядзіць, а там замест розавай сьвінкі — баба! Голая і з цыцкамі. Так не па сабе яму стала, ажно ў штанах шакаладам запахла. А тая супакойвае: «Ня сцы, панегаспадару. Не сатана я і не баба ёжка. Проста закалдована я. Сьвятая Папандосія наказала мяне. Бо ў сельсавеце работаючы, пасіціцелям грубіла, начальніку давала, пенсіянерам не памагала. Грэшніца я. Гнілая памідорына на гасподнім агародзе. Жырная гусеніца на дрэве міласердзія».

Закалацілася серца ў Віктара Іванавіча. Загарэліся вухі пад шапкай. Вытрахнуў ён з парткоў свой шакаладны страх. Падашоў рашуча. І пацалаваў красотку ў губы малыя. «Вот ты какая, любоў!» - прашаптаў Віктар Іванавіч. «Калі точна, то Любоў Сяргееўна», - паправіла грэшніца. 

З тых пор кожнай ночы Віктар Іванавіч браў з дому харошы турэцкі чай. І яны пад бублікі дзіліліся сакравенным да первых пятухоў. А інагда дажэ і да ўтарых. Люба расказвала яму рэцэпты салатаў і сікрэты кансервіраваньня. А Віця чытаў каханай свае сьціхі, напісаныя красівымі столбікамі:

Мы вазляжам з табой уабнімку

Як ляжаць у каробцы бацінкі.

Люба млела і смушчонна прыкрывала піську ладошкай.

Але так не магло прадаўжацца. Піць чай з бублікамі на сьвінаферме можа і раманціка. Але ж мала чаго. Загляне стораж — а тут голая баба са свінямі. Я б таксама многа чаго падумаў. Карочэ, пайшоў ён да заацехніка, Монькі Лысамордага. Дамаўляцца, каб сьпісаў адну сьвініху па балезьні. Ну і сашліся, што той скацінку. А Віця яму — польскую дублёнку і штруксы з адлівам. Плюс пару бутляў самагона.

Зажылі Віця з Любай як у кінах савецкіх. Днём Любоў Сяргееўна на траўке пасёцца, вечарам — у краватке з любімым трасёцца. У Віктара Іванавіча лоб паразавеў, маршчынкі са шчок прапалі. Бо нашоў наканецта сваім беспалезным органам работу. Насажалі ані ў агародзе брусьнікі з памідорамі, арэхавых кустоў з апятамі. Каб жылося сытна, а не хер ведае як. Але праз нейкі час захварэў Віктар Іванавіч. Пячоначнай інфлюэнцай. Павязлі яво ў раён лячыць. Ляжаў ён там месяц. Ужо і зіма скончылася. Пцічкі пачалі ў лужах купацца. Сельскія мужыкі — па п’яні ў рэчках тануць. А Віктар Іванавіч валнуецца за любімую. Бо ўродзе і наліў ёй памыяў у карыта пра запас, але ўсё раўно сярдзечка ёкае — як яна там адна? Як выпісалі — мігам рвануў дадому. Забег у хлеў з шакаладнай пліткай, а ў хляву — пуста. Настолькі пуста, што нават сьвінячы дух, і той выветрыўся. Схваціла тут Віктара Іванавіча гора за машонку і павяло па вуліцах шукаць нінаглядную. Ідзе ён, павесіўшы ўсё, што можна. І тут чуе — крыкі, рогат, сьвіст, мацюкі, ламбада, твіст. Глянь — а ў Монькі вясельле. Усё сяло зубамі сьвяркае. Заходзіць ён, яму наліваюць, ішчо наліваюць. Сядзіць ён і пра Любу кручыніцца. Жуе мяска, хлебушкам закусуе. І тут пацямнела ў вачах і блювота палез ла з горла. Бо ў руке явонай сьвіное вуха. А ў вухе — сярожка, што Любке падарыў после первава раза. Акінуў ён вокам стол, а там — сала, кумпякі, кілбасы, кравяначка. Закруціўся тут мір перад ім. Наліліся вочы чырвоным, а кулакі белым. Узяў нажа і давай куралесіць. Моньке па горлу, нявесьце па носу, гасьцям ужэ куда папала. А тыя самаво яво — вілкамі са ўсіх бакоў.

І толька сьляпыя баба Валя і дзед Нічыпар працягвалі кружыцца ў старонцы ў павольнымпавольным танцы.


Заметили ошибку в тексте – выделите её и нажмите Ctrl+Enter

Обнаженная женщина Андрея Плесанова

Культ

В Центре современных искусств на улице Некрасова, 3, открылась приличная выставка ню живописи под названием «Авантюра» (авангард + обнаженная натура) из коллекции Андрея Плесанова. Евгений Ерчак делает снимки стен.